Puig de Massanella

Aquesta excursió és la més clàssica i popular, junt amb la volta al puig Roig i la baixada al torrent de Pareis. Té 1.364 m d'alçària i una mitjana anual de 10-15 dies de neu. Durada: 11 Km unes 3 hores de pujada i 2 hores més de baixada.

Hi ha diferents accessos: des de la font des Prat, per Almallutx; des de Mancor de la Vall o la possessió de Massanella i des del coll de sa Batalla. Molts d'excursionistes ho fan des d'aquest coll, seguint-ne l'itinerari pels peus del puig des Guix. Al km 14.8 trobareu el camí de carro amb una indicació de la ruta. Es passa per la font des Guix i fins a la barrera de Comafreda, on és habitual trobar un guarda a qui cal abonar 4 euros (2 euros els residents). Davant de les cases trobareu tres camins, escolliu el de l'esquerra que s'interna dins l'alzinar fins arribar al camí forestal que us durà, a l'esquerra, al coll de Mancor o de sa Línia. Hi veureu dos pilons de pedra que indiquen les tres direccions: la de Mancor, la de Lluc i la del cim del Massanella, cap al nord-oest, en aspre ascensió fins a trobar un altre fita. Dos camins per arribar a la cima del puig: El de la dreta va directe i era el dels nevaters; el de l'esquerra passant per la font de s'Avenc. Al capcarucull gaudireu d'una visió àmplia i sense estorbs de l'illa.

Podeu baixar cap a la font de s'Avenc, per un viarany diferent i poc visible, fins a un mirador on veureu uns graons que porten a tres piques de l'aigua més bona. S'ha de tornar-ne per la ruta contrària, vora una timba, fins al piló que véreu, quan hi pujàreu.